El Registre de Donants de Medul·la Òssia aconsegueix la certificació mundial per la qualitat del seu servei

09/04/2024

► El Registre de Donants de Medul·la Òssia (REDMO), de la Fundació Josep Carreras, designat pel Ministeri de Sanitat com l’únic registre de donants espanyol, acaba de rebre la certificació de la World Marrow Donor Association (WMDA). Aquesta entitat aglutina els 101 registres de donants de medul·la òssia de tot el món.

► Aquesta certificació internacional reconeix el REDMO com un referent de qualitat.

► El REDMO compta amb 484.175 donants disponibles, procedents de totes les comunitats autònomes, i ha fet possibles 13.576 trasplantaments per a pacients d’arreu del món.

► Cada cop més hospitals de tot el món trien un donant espanyol com l’ideal per als seus pacients, gràcies a la qualitat de servei que ofereix el REDMO.

La certificació aconseguida acredita que el REDMO desenvolupa cada etapa del procés de trasplantament, des de la captació del donant fins al seguiment després de la donació de progenitors al pacient, complint els estàndards internacionals de qualitat més exigents. Al mateix temps, evidencia la màxima cura que la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia presta al donant per assegurar-ne la seguretat i el benestar.

Mitjançant aquest programa, la Fundació aconsegueix oferir un o més donants compatibles per als pacients que necessiten un trasplantament i no tenen un donant familiar compatible, en un període mitjà de 27 dies.

Aquest reconeixement comporta:

* Una visibilitat més gran dels donants espanyols a les bases de dades nacionals i internacionals.

* Una validació dels processos interns del REDMO i de les entitats col·laboradores (bancs de cordó, centres autonòmics de donants, centres hospitalaris de col·lecta de progenitors hematopoètics i centres de trasplantament) de totes les comunitats autònomes.

* Una nova certificació de qualitat dels progenitors hematopoètics que el REDMO subministra als pacients en els centres de trasplantament.

El febrer del 2019 es va aconseguir el primer pas, la «qualificació» del REDMO, amb una validesa de quatre anys. El 2023 es va sol·licitar passar el següent i darrer pas del procés, la certificació.

El mes de desembre passat, el REDMO va rebre la visita dels certificadors internacionals de la World Marrow Donor Association (WMDA), per verificar in situ el rigor del treball que el Registre duu a terme en tots els àmbits: promoció de la donació, col·laboració amb els centres de donants implicats, hospitals i equips de trasplantament, registres i hospitals internacionals, serveis de transport i, molt especialment, cura i atenció al donant.

Més notícies

Vull estar al dia de la lluita contra la leucèmia